Varumärke

Vilket jobb det här med att fixa varumärkesskydd. Det tar en massa tid och pengar. Jag gör det för framtida affärer när det gäller mina smycken. Har redan fått förfrågan om att lämna ut armband så dom kan produceras i större kvantiteter vilket då skulle påverka mitt "varumärke", mitt framtida skyddande varumärke. Så fort ansökan är inne hos PRV så är det skyddat tills ett beslut ges om jag kan ha det som varumärke eller inte. Håller just nu på att kolla om namnet är ledigt och än så länge ser det grönt ut.

Så min plan (dröm) blir följande: Fixa varumärkesskyddet, lägga upp en plan för varumärkets hantering (vad jag vill, hur det ska användas osv), sälja vissa rättigheter och sedan är drömmen att starta en egen liten gullig affär för mina smycken, andra schyssta smycken, spaprodukter och väskor. Bra blandning va för en riktig tjejaffär:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0