Hong Kong Dag 2

Vi skulle upp tidigt for att bege oss ut, men vad hande? Jo, vi sov till 12.30 lokal tid...halva dan hade gatt!!! Men vi har iallafall besokt olika delar av Hong Kong och sett nyarsfyrverkerierna och akt lite tunnelbana. Vi hann besoka ett zoo och en botanisk tradgard ocksa. Pa promenaden ner till de centrala delarna sa stotte vi pa en demonstration utanfor regeringsbyggnaden. Jag gick fram och fragade vad det gallde da det var ungefar 20 poliser och lika manga fran radio & tv. Demonstranterna var ca. 60 stycken. Det handlade om att de fattiga kvinnorna inte hade rad med dagis da det bara var for de rika, intressant.
Allt ar valdigt rent och ordnat har och poliserna finns overallt. Boter 5000 kronor om man kastar en cigarett eller fimpar i fel askopp som star uppstallda overallt. De flesta affarer ar stangda da det ar nyar har, men det gor inte sa mycket. Det finns sa mycket att se anda. Nu ska vi pa nattmarknad och klockan ar nu har 22.30!

Kommentarer
Postat av: BABZZ

Hej!
Du får sova när du åker hem.. Men du har iallafall roligare där än i Thailand eller??? Försökte att ringa men du sov väl. Har lagat 3 hål idag och nu är jag klar. Notan blev hela nätta 10150 kronor. Det är billigt i Schweden not.Har du haft några tandproblem eller har du klarat dig???
Vi hörs när du kommer hem, antagligen så ska jag och Jempa ner nästa helg... Ha de Babzzz

2008-02-08 @ 19:31:01
Postat av: Pernilla

babsan.. det kommer bli billigare hos tandläkaren efter den första juli tror jag. Men det kanske var akut.
Ja.. det är bra... att det är dyrt att skräpa ner.
Fattiga kvinnor i Sverige får hålla tillgoda att gå runt halva stan för att lämna sin unge på dagis...
Vad mycket du har hunnit se Jess!

2008-02-08 @ 20:22:36
Postat av: Jessica

babzz: Vi kanske kan ta de privata grejerna nar vi pratar pa telefon:)
Telefonerna funkar inte sa bra har. Jag har forsokt ringa ocksa, men jag kommer ej fram. Vi aker hem imorgon, sa jag ar hemma i Sverige vid 22-tiden, ringer da!

Pernilla: Har faktiskt hunnit se en hel del. Idag har jag besokt The peak som ar en utsiktsplats 500 meter upp i bergen. Tog linbana dit. Sen har vi akt farja och farit runt hela dagen i Hong Kong. Nu ska vi vila innan sista shoppingen pa nattmarknaden

2008-02-09 @ 13:13:19
URL: http://accessoaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0