Sista soldagen

Just nu ar klockan 17.20 nar jag skriver detta och dom sista timmarna i solen har varit. Snart ar det middag innan packning infor Hong Kong och firandet av det kinesiska nyaret, grisens ar! Det ska bli sa spannande att se den kinesiska kulturen, fast Hong Kong ar ju egentligen inte den riktiga kinesiska kulturen, dom ar sa praglade av England sedan koloniseringen. Men det ska bli spannande med nyarsparaden, fyrverkeri, Ocean Park och titta pa pandor och en del forhoppningsvis god shopping. Horde att magsjukan gick hemmma, vilket jag klarat mig ifran har nere i Thailand, fast det ar sa skitigt i Bangkok. Det ackligaste med Bangkok var anda prostitutionen och alla vita man som skaffade sig unga thailandskor. Allt sker sa oppet och det ar horbarer overallt och dom kastar sig pa alla killar dom ser. En annan sak ar att transvestiter ar valdigt vanligt och accepterat har. Valdigt svart att se skillnad pa killar och tjejer. Jag ar tacksam att jag fick besoka Bangkok, men jag kommer aldrig mer aka hit. Nu ser jag framemot Hong Kong och jag hor av mig nar jag ar dar, so long!

Kommentarer
Postat av: Anna

Såg faktiskt ett program på tvn härom kvällen om just prostitution i thailand, och om "vita" män som skaffade sig fruar därifrån. Äckligt...
Annars skulle jag gärna ta en liten tripp till Thailand... värmen lockar helt klart!!
Ha en fortsatt trevlig resa.

2008-02-06 @ 11:46:57
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: emma

håller med anna.
det e äckligt..usch!

2008-02-06 @ 11:49:43
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag horde om det programmet och vad jag horde sa ar det verkligen sa i Bangkok. Det ar sodra Thailand man ska aka till om man ska till Thailand. Jag haller med er bada att det ar ackligt. Det har varit vidrigt att se det "live"

2008-02-06 @ 17:17:11
URL: http://accessoaren.blogg.se
Postat av: Anna

svar: ja inte blir man friskare precis... :(

2008-02-06 @ 17:21:14
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jasså Grisens år! Grymt grymt! Hoppas du hittar dig nåt fint sen i Honk Kong. De e du värd efter allt du får stå ut med under resan.

2008-02-06 @ 21:15:58
Postat av: Pernilla

Jes, jag tror det är Råttans år nu. Ännu bättre.

2008-02-07 @ 10:32:10
Postat av: Babzzzz

Tja!
Hoppas att hotellet som ni bor på i HK är bättre än det 1:a. Själv sitter man fast i ruttna gråa Schweden och utan en gnutta snö. Men det är ju inte långt kvar nu till våren så vi också får njuta av lite sol...................... Drick inte ihjäl dig på Starbucks och ät INGA sallader...magsjuka. Du skulle ringa när du kom fram..HM HM......... Ha de BABZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

2008-02-07 @ 13:54:10
Postat av: Jessica

Pernilla: Naturligtvis ar det rattans ar.
Babs: Hotellet ar grymt. Allt verkar mkt bra har!

2008-02-07 @ 16:08:21
URL: http://accessoaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0