Riktigt förbannad

Vad ska man göra med grannar som man har problem med? För min egen del är måttet rågat, det har gått för långt för hur man får bete sig. Idag fick mina katter utstå stenkastning och andra föremål som kastades upp på balkongen. Ska försöka göra en lång historia kort:

För ca. 1 år sedan var det en lugn och trevlig gård vi bodde på, trevliga grannar, rent och fint. I den vevan fick vi nya grannar (vägg i vägg) och problemen började ganska omgående. Höga skrik fram till två på nätterna, fotbollspelande på innegården (förbjudet) fram tills på nätterna. Många och vi också började ringa störningsjouren, inget hände. Problemen bara blev värre och värre. Nu började också nerskräpningen, något störningsjouren fick bevittna en kväll när skräp slängdes ner direkt från fönstret. Under nyår så var det nyårsrakter under nätterna som sköts direkt från balkongen och en gång på mig. Naturligtvis blev det polisanmälan, men inget hände.

Förra veckan stod dom och skrek utanför mitt fönster och jag bad dom att sänka volymen och blev då kallad både rasist (Wikipedia:
Rasism är ett ord med många definitioner, som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser är underställda andra) och hora. Så jag är både underställda dom och en hora!

Bostadsbolaget kan inget göra för dom har gett bort lägenheten till flyktingändamål. Fastighetskontoret svarar inte på frågor om den berörda lägenheten. Enligt bostadsbolaget ska 2 personer bo där, men det är i dagsläget runt 10 stycken. Min slutsats blir att samhället accepterar detta så jag drar härifrån!!!

Så tråkigt att detta får ske, någongång är det fel personer som blir inblandade och något tragiskt kan hända, det går för långt. Dessutom drar dom en vanära över andra utländska familjer, då det är dessa som missköter sig som märks. En annan granne (Libanes) varnade mig att jag inte ska säga nåt till dom för att dom är galna, hon har själv blivit utsatt av dom, som hon säger för att hon är kristen. Vad är detta?
Har vi inte religionsfrihet i vårat land? Vem är dom som ska diktera vem som får tro eller inte? Jag är så förbannad och jag är nog tyvärr inte ensam med dessa känslor!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Usch vad tråkigt att det inte funkar. Förstår verkligen att du inte står ut längre!

2008-06-01 @ 22:50:53
URL: http://evc.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hoppas att det löser sig. Jag ska hålla tummarna för det =) Javisst är det underbart, jag föll direkt för det.



Sov gott när du ska ;)

2008-06-01 @ 23:06:47
URL: http://evc.blogg.se/
Postat av: Sandra

Riktigt tråkigt! Åh, hatar sådant. Mina föräldrar är invandrare och skulle ALDRIG bete sig så. Vissa har en fin uppfostran, andra inte.. Tråkigt det där med din granne också. Mina föräldrar är också kristna och andledningen till mina far- och morföräldrar flyttade från turkiet till libanon var pga folkmord på kristna.

2008-06-02 @ 01:04:58
URL: http://sandroshe.blogg.se/
Postat av: Sabine

vissa grannar alltså..

2008-06-02 @ 08:23:57
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Melina

oj..

2008-06-02 @ 08:31:53
URL: http://mmelina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ellie: ja för mig löser det sig för att jag flyttar härifrån, men stackars dom som bor kvar

Sandra: Jag får förståelse för varför det finns krig när man inte kan repsektera varandras religon.

Sabine: Eller hur

Melina:Det kan man säga

2008-06-02 @ 10:21:06
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Sassy

Fy, vad tråkigt att det ska vara så!

Fortsätt att ringa störningsjouren så fort de spelar hög musik eller är störande på annat sätt, till sist blir de vräkta vet du! Stå på dig!

2008-06-02 @ 10:48:16
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sassy: Tyvärr kan inte bostadsbolaget vräka dom då ansvaret nu har lagts på fastighetskontoret och dom i sin tur vägrar diskutera frågan.

2008-06-02 @ 11:31:32
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Man kan tro att du har ett gäng papegojor till grannar! Endel människor har inget över för miljön och kan inte se livet i det stora sammanhanget. Så är det bara.

2008-06-02 @ 13:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0