Artist misstänkt för sexuellt våld

Så var det dags för en annan artist att hängas ut i media och naturligtvis blir intresset stort med dom rubrikerna Nu visade det sig att Ken Ring var oskyldig och släpptes direkt efter förhör hos polisen. Förundersökningen mot honom lades ner idag, dock kvarstår alla anklagelser mot hans bandkollega. Det är här jag börjar undra....Ken är oskyldig, han vet inte alls vad som hände. Hans bandkollega var inne på kontoret där dom hade spelat och hade sex med en 15 åring mot hennes vilja, men Ken visste ingeting, ingen annan heller i bandet. Denna bandkollega är 21 år, men måste ha en hjärna som en 3-åring som inte fattar hur fel och avskyvärt det är att ha sex med en 15 årig tjej mot hennes vilja.

Så Ken, du som rappade om att våldta Prinsessan Madeleine för några år sedan, var en man och stå upp för den här tjejen istället. Skriv på din blogg att du tycker att det är avskyvärt, du som nu vill visa att du älskar och har all respekt för kvinnan.
Hitta på en massa lögner att ni trodde hon var 18 år för att hon sa det. Visa nu, stå upp för henne och alla andra tjejer som råkat lika illa ut. Istället hänger du ut henne ännu mer och smutskastar henne. Var det inte du som tyckte illa om media som dömde dig på förhand? Du har ju dömt henne som icke trovärdig genom att hänga ut henne med de mail du fått om henne. Kanske det är hon som ska stämma dig så att du är tvungen att stanna kvar i förorten?

Förtydligande: Jag väljer att tro på tjejens historia, hon sa nej! Däremot är ingen dömd för detta avskyvärda brott, så fram tills dom faller, ingen skyldig enligt svensk lag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jävla äckel, blir så arg.Bra skrivet

2008-09-15 @ 19:09:16
Postat av: Ghostfriend

Exaakt

2008-09-15 @ 19:11:37
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: Anonym

men varför ska han försvara någon tjej som anklagr HONOM för våltäkt?

2008-09-15 @ 19:13:18
Postat av: Anna

Håller med, och skrev det på hans blogg. Stå upp för alla kvinnor som utsatts och utsätts för våldtäkt.

Och glöm inte, hon är bara 15 år!

Han skriver om hur jävla synd det är om honom och hans familj. Tjejen då? Tjejens familj? Att alla smutskastar henne och dunkar Kens rygg - helt sjukt men usch vad det händer hela tiden. Samma sak under Stureplansrättegångarna, kunde läsas på varenda forum på internet; skitsaker om offren och bilder på dem. Ifrågasättande av offren är helt sjukt! Hur kan man bara utgå ifrån att alla anklagade alltid är oskyldiga? Låt rättsväsendet sköta det. Och glöm aldrig: att männen friats är inte = att flickan inte utsatts för något brott. De flesta förövare fälls aldrig, tyvärr, då vitten saknas och ord står mot ord.

2008-09-15 @ 19:17:46
Postat av: Jessica

Till anonym: Om han hade varit smart och haft lite moral så hade han väl fattat att den här tjejen inte mår bra och istället kunde han ha vänt det här till sin egen vinning och kanske framstått som lite mer ödmjuk. Han vet ju vad hans "kollega" gjorde med henne...Så hur tänker han egentligen? Det handlar inte om att försvara någon, det handlar om att visa respekt för andra människor

2008-09-15 @ 19:19:01
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Anna: Jag är så förbannad att det dunkar i huvudet. Jag läste hans blogg och höll på ramla av stolen, vafan tänker han med??? Dom mailen han hängde ut om henne, hur kan mna göra så, han som snackar om att bara för att han är känd blir han uthängd. Hur fan beter han sig själv?

2008-09-15 @ 19:21:02
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

exactly, hoppas det dröjer innan han åker till afrika så han kan få hängas ut ännu mer

2008-09-15 @ 19:25:55
Postat av: Anonym

Fuck u Ken

2008-09-15 @ 19:36:22
Postat av: María

jodå Ken har all rätt att hänga ut henne . de hade jag också gjort om nån hade skämt ut mig för hela min familj och hela sverige med någon så falsk och äcklig anklagelse så hon förtjänar all skit hon får nu .. Jaa Ken rappade om att våldta Medeleine men alla ändras väl . tror inte du e likadan som du va för några år sen . man kan inte anklaga folk för gamla saker bara för dom e kända :O

2008-09-15 @ 20:16:49
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Maria: Alla har vi våra rättigheter, men inte ska man ha sån dubbelmoral som Ken har där han å ena sidan tycker att han blir uthängd i media, å andra sidan hänger ut en försvarslös tjej som kanske gjort bort sig...Ken vet nog ganska så exakt vad som hände den där kvällen...

2008-09-15 @ 20:20:15
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var det mest korkade jag har läst. Jag antar att du har råkat illa ut innan i ditt liv. Men det betyder inte att alla våldäktsanklagaelser är korrekta. Likväl som det finns frikända våldäktsmän finns det män som är oskyldigt dömda för våldtäkt. Jag hade reagerat likadant som Ken om någon falskanklagat mig för våldäkt. Jag hade verkligen hatat den tjejen. Sen tycker jag att det är fantastiskt att du tar ett ensidigt och blint parti för den unga tjejen och utgår för att anklagelserna mot den 21-åriga bandmedlemmen stämmer. Han är skäligen misstänkt d.v.s. den lägsta graden av misstanke. Dock är han redan dömd hos dig. Till den dagen personen blir frikänd eller dömd så tycker jag att du ska försöka hålla din spya kvar i munnen.



Sen håller jag med dig om att våldäkt är ett av de mesta avskyrda brotten man kan begå och utsättas för. Däremot tycker inte jag att Ken ska behöva stå upp för våldtäktsoffer på sin blogg. Det betyder ju att Ken ska behöva krypa till korset för något han bevisligen inte gjort och som hans bandmedlem inte bevisats gjort.

2008-09-15 @ 20:43:08
Postat av: Jessica

Till anonym här ovan: Undrar vem som spyr galla och inte kan stå för det? Visst kan det vara så det uppfattas som att jag dömt Kens kompis på förhand, så kan det bli när man är upprörd, men jag får stå för det, för uppenbarligen har denna tjej sagt nej. Nej Ken behöver inte stå upp för alla offer, men han behöver inte förnedra dom heller!

2008-09-15 @ 20:51:30
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: María

Svar : Spelar ingen roll vad lagen säger när det gäller att man själv vet va man har gjort eller inte gjort .. hoppas Ken så småningom kan gå vidare i livet ! - hmm e en fjortis och jag känner mig så ensam och ingen ser mig , vad kan jag göra ?? Ahhh bra idé jag festar med en kändis och sen anmäler jag han för våldtäckt då kommer jag ju få uppmärksamhet !! Vilken strååålande idé :D

2008-09-15 @ 20:58:00
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Anonym

lite snabbt bara jessica du skriver att det handlar om att respektera människor? är det respekt att anklaga någon för våldtäkt?

2008-09-15 @ 23:58:59
Postat av: Jasmina L

Du måste ju vara helt jävla rubbad! Haha, tror du på fullaste allvar att Ken skulle sitta o försvara en brud som anklagar honom för våldtäkt? Hur skulle du själv göra i SAMMA situation, skulle du försvara gärningsmannen? Nej, skulle inte tro det, ha?!. Du ska inte skriva om saker du inte vet någonting om, skriv om dina outfits istället, det kanske du vet något om!

2008-09-16 @ 17:35:22
Postat av: Jessica

Maria, anonym och Jasmina: Man måste inte vara otrevlig när man vill försvara något/någon, det bevisar ju bara på vilken nivå ni befinner i er på. Men jag tillåter alla att ha sin åsikt och respekterar det, respektera min!

2008-09-16 @ 18:20:46
URL: http://accessoaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0