För mycket

I min kära barndomsstad händer det för mycket just nu. Det känns som att brottsligheten eskalerar för varje dag. Häromdagen var det en bil som brann här utanför. Igår misstänktes en polis på väg hem på cykel blivit beskjuten, sen var det den stora branden i en bildäcksfirma. Tyvärr blev det så stor brand att ett tiotal företag fick sina lokaler nerbrunna, allt är borta och det kommer rök därifrån fortfarande. Naturligtvis verkar branden ha varit anlagd då det finns vittnen som såg folk springa därifrån inatt. Jag ska dra härifrån så snart jag bara kan, den här staden är inte den fina kringelstaden den en gång var. Jag vill/kan inte vara med att försöka till några förändringar för jag tror tyvärr det är försent!

Kommentarer
Postat av: Anna

jadå blåtiran har gått ner lite, som tur är. Haha.

Jaa han var riktigt snygg faktiskt. Blev djupa diskussioner med honom haha!

2009-01-06 @ 18:40:05
URL: http://annahadarzon.blogg.se/
Postat av: P

Det är ju så sorgligt... Södertälje är ett kulturarv och det skändas nu av människor som inte har respekt för det ett dyft. Att bygga samhället på att människor använder eget sunt förnuft enligt den svenska skollagens fostran är ett misstag som kommer stå Södertälje dyrt. Regler på badhus och i trapphus spottas de på och de gör precis som de vill. När social fostran av oss andra bemöts med hot istället för anpassning. Dessa människor förstår tyvärr bara då det kommer ett påtagligt straff efter fel gärning. vi har flytt från stadsdel till stadsdel...De jag är rädd för att deta kommer ske i stad efter stad...och att vi tillstut inte har någonstans att fly...

2009-01-06 @ 19:40:46
Postat av: B R O W N S U G A R

Fy vad hemskt :(

2009-01-06 @ 22:45:47
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Svar: Några tips? Tycker det är väldigt svårt :) men ta mycket bilder på dig själv så du vänjer dig med att se dig själv på bild :D

2009-01-07 @ 00:19:07
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0