In i debatten igen

Ytterligare artiklar har tillkommit i debatten om modebloggarnas påverkan på de yngre tjejerna. Det är ju framförallt Blondinbella och Ebba Von Sydow som lyfts fram igen!!! Lisa Magnusson har idag skrivit en intressant artikel om ämnet och skriver bl.a. att folk vill alla dessa modebloggare så väl, men att ingen bryr sig om att fråga läsarna hur påverkade de egentligen blir. Det finns ingen som helst undersökning som visar denna påverkan och därmed köphets som påstås, men var så säker snart kommer den. Alla dessa debattörer har rätt i vissa delar, men framförallt så är det deras åsikt och inte något som säger att så ska det vara.

Det är ju ganska enkelt att hoppa på yngre tjejer som bryr sig om ytligheter för så ska det ju inte få vara i dagens samhälle. Dessa yngre tjejer måste ju skyddas från sina intressen om det ytliga och där kommer bl.a. Tobias Persson in, han vill ju så gärna skydda dessa tjejer från slavariet att de tvingas shoppa. Han vill att dom ska fortsätta bygga infrastrukturen i samhället i form av järnvägar, men är det inte de dom precis gör? Dom har sannerligen byggt bloggvärlden till helt nya möjligheter och chanser!
Järnvägarna byggs ju idag av medelålders gubbar som inte ens klarar av att bygga en järnväg hela vägen till Sälen, som Ebba påpekar i sin blogg. Så visst hade det varit bättre om dessa pigga, coola och driftiga tjejer var med och byggde järnvägarna så det kanske händer något?!

Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Ser att du gillar accessoarer, varför inte vara med och tävla på min sida då där man kan vinna jätte fina smycken? :)

Kram & Glad påsk!

2008-03-25 @ 11:30:09
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Jessica

Klart jag ska spana in tävlingen. Men jag vinner ALDRIG, men jag ska inte ge upp för det:)

2008-03-25 @ 11:57:25
URL: http://accessoaren.blogg.se
Postat av: Jessica Anshagen

Wie såg att du är med nu! :D Toppen!

Jo tanken är ju inte att jag ska shoppa sådär extremt mycket i Thailand utan åker mest dit för avslappning och äta gott, å 5000 borde ju räcka då :P hehe

2008-03-25 @ 12:16:35
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Jessica

Mycket Jessica här nu:) 5000:- räcker då maten är extremt billig där. Bara slappa och njut av sol och värme!

2008-03-25 @ 12:19:36
URL: http://accessoaren.blogg.se
Postat av: Amour

Jasså ok. Jo det är klart man tänker om man ska lägga 10 kr extra på kaffe. Men egentligen om man tänker efter så är det ju värt sitt pris. Inte för att man ska köpa sig fri från dåligt samvete, utan för att man faktiskt stödjer något bra.

Sen har jag upplevt att ekologiska hudvårdsprodukter har olika prisklasser, det finns billiga produkter som är bra liksom dyra. Själv är jag återförsäljare för ett märke där jag säljer svinschyssta krämer för 225kr st. Det är ju inte hela världen på pris om man tänker efter att tex hypade märken som Dermalogica säljer krämer för 600 kr st.

2008-03-25 @ 12:35:50
URL: http://ecobeauty.blogg.se
Postat av: Jessica

Dermalogica som du nämner är vad jag vet ett ekologiskt märke med återvinningsbara förpackningar och produkterna innehåller inga tillsatser. Det är ju ett känt märke med bra rykte och då tror jag folk är beredda på att betala. Likadant är det med livsmedel, lyfts dom fram i media så börjar det sälja oavsett pris och folk vill nog betala lite extra för det goda och sitt samvete!

2008-03-25 @ 13:43:23
URL: http://accessoaren.blogg.se
Postat av: Amour

Fast dermalogica är ju inte the real shit av ekologiskt om vi ska vara ärliga, har sett en hel del äckliga ämnen osv i det. Själv skulle jag inte kunna stå för ett sånt märke att arbeta med. Men visst. Om man vill tjäna pengar så kan man ju alltid vara återförsäljare för dem och glömma att informera om innehållet osv.

2008-04-02 @ 19:49:18
URL: http://ecobeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0