Min blogg

Debatten går het om modebloggarna. Dom som är emot dessa bloggar är enligt min uppfattning snabba på att döma ut alla tjejer och kvinnor som bloggar om sina intressen. En blogg är som bekant en webbdagbok som i första hand är till för mig och mitt ego. När jag läser en del av inläggen som är emot dessa bloggar så pekar dom på att bloggande tjejer och kvinnor är utan intelligens och att det saknas en substans i deras blogg. På något sätt tar jag åt mig och väljer då att skriva av mig på min alldeles egen blogg. För det är ju ändå det som är så fantastiskt, att alla vi tjejer och kvinnor får en chans att helt öppet uttrycka vad vi tycker om/inte tycker om. Skulle det vara fel?

 Jag tror att vi är kvar i de stora könsollernas värld fortfarande och där får inte vi ta männens plats. För de är ju det vi har gjort, männen uppfann plattformen och tekniken för att vi skulle blogga, och nu bloggar alla tjejer/kvinnor så mycket att makten har fördelats över till de kvinnliga bloggarna. Och där är felet anser vissa manliga debattörer, makten har bytt sida! Oj, vad jag går igång på det här:) och jag tänker inte blanda in politik eller påstå mig vara radikal feminist! Nu väntar vi bara på svar på tal från Ebba och debatten hålls i liv!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Precis Jessica! Jag tycker om din smak och det är stimulerande och roligt på ett avkopplande sätt att kolla in vad du hittat. Jag har inte den tiden. Mycket lättare att spana in din blogg och fråga dig om kläder och stil. Tack för din braiga blogg!

2008-03-25 @ 22:38:49
Postat av: Jessica

Åh tack Pernilla, så glad jag blev av ditt inlägg, det värmde en kylig kväll som denna:) Många gosiga kramar till dig!

2008-03-25 @ 22:49:41
URL: http://accessoaren.blogg.se
Postat av: Ellen, Dellen

Några längre inlägg från Ebba von Sydow ska vi nog inte vänta oss; åtminstone om hon inte får hjälp med språket. Det är ju bara att kolla lix på hennes blogg. Maken till enahanda, pueril språkdräkt får man leta efter och innehållet stämmer väl överens med stilen. Hon utvecklas inte ett dugg, trots att hon säger sig ha skrivit i 10 år och kallar sig journalist. Men åsikter på andras bekostnad har hon och där skräder hon inte orden. Med modekunnandet är det ju si och så med också. Upprapningar och upprepningar av vad andra tycker, är det kunnande?

2008-03-26 @ 09:36:29
Postat av: Jessica

Ellen Dellen: Det kanske så det är, att hon får hjälp att skriva viktigare inlägg?! Inget jag känner till om iaf. Vad det gäller hennes modestil/smak så är det nog hennes stil och vad hon tycker är snyggt. Jag tycker inte att det finns så många som sticker ut med en egen stil, en som inte är som alla andra!

2008-03-26 @ 11:55:39
URL: http://accessoaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0