Största bloggerskan

Det står ju helt klart att den mest lästa bloggen just nu är blondinbella. Hennes senaste statistik visade på 43ooo unika besökare bara igår. Något måste hon ha som gör att så många läser den? Min hypotes är att hon har skrivit under lång tid, hon blandar olika ämnen, men främst så uppfattar jag henne som en driftig person och är inte rädd för janten. Hon står för och skäms inte för att hon tjänar pengar på sin blogg. Dessutom är hon bara 17 år, wow! Hon vårdar verkligen sitt varumärke och syns i media tid som otid. Hon verkar ha hittat sin målgrupp och håller fast vid den. Men det ligger lite i att också vara en förebild för sina läsare, ett slags ansvar och det är inte bra när denna typ av bilder sprids eller att hon berättar rätt så ofta hur mycket hon dricker. Detta är det ju också ganska många som kommenterat i hennes blogg om. Men det är nog inte så lätt att vara 17 år i den vuxna världen!

Den största förklaringen tror jag dock ligger i att någon/några personer fick upp ögonen för hennes blogg och såg potentialen och förstod att här gick det att tjäna pengar. Dom har sedan tillsammans arbetat fram en marknadsplan för hennes blogg och bildade också ett bolag där Isabella får en del av överskottet, det mesta går nog tillbaks till bolaget för fortsatta framtida planer. Kanske det finns ett produkttänk också, att skapa produkter i hennes namn som ska locka hennes målgrupp?
Vad vet jag hur långt denna cirkus kan gå, men så länge vi läser bloggen, så länge kommer marknadsplanen att utvecklas. Men jag tror ändå att vi människor hela tiden vill ha nytt och kommer att ledsna och därmed söka efter nya bloggar. Bloggar som också får mediauppmärksamhet och dämed får nyfikna läsare!

Kommentarer
Postat av: erika

Mycket är nog så som du skriver. Rätt tajming är viktigt

2008-03-18 @ 16:24:28
URL: http://yummiemummie.blogg.se
Postat av: Jessica

Tror jag med. Det finns nog i deras plan att bloggen skulle bli stor just nu och man fortsätter att hänga på media så länge intresset finns!

2008-03-18 @ 16:37:30
URL: http://accessoaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0