Blondinbella jagar gratis

Sitter och läser SVD och ser att Konsumentombudsmannen ska granska Blondinbellas senaste pr-knep. Blondinbella vill nämligen ha gratis mat och kläder mot att hon skriver om företagen i sin blogg och lägger ut länkar. Det är ett fritt land, alla får göra som dom vill, jag får vädra mina åsikter i min blogg.

 Jag förstår inte riktigt vad Blondinbellas rådgivare tänkte med här? Hon har tiggt mat hos Ekolådan mot att hon länkar till dom i sin blogg, dessutom vill hon ha den hemlevererad. Sen tigger hon kläder också mot samma tjänst. Jag blir förvirrad...tjänade inte hon en massa pengar, har hon inte vädrat det i alla intervjuer att hon är miljonär? Är det inte hon också som säger att hon är en förebild för en massa människor? Vill man nu vara denna förebild samt att man tjänar så mycket pengar så kan man ju också försöka leva upp till det. Inte stå för en dubbelmoral som förr eller senare kommer fram. Eller så kör du med raka puckar att du dealar till dig gratisgrejer, inte hymla med det!

Kom igen, köp dina egna kläder och köp din egen mat själv, det är bra mycket häftigare att kunna betala sina egna grejer än att utnyttja andra människor för egen vinnings skull för det är precis det du gör Blondinbella. Du gör bland det värsta man kan göra, utnyttja andra för att kunna framstå som så mycket mer än någon annan, dålig människobild inom team Blondinbella?

Kommentarer
Postat av: W A R G

Haha, jag skulle ta upp en sak från golvet och kom med världens fart rakt ner i badkarskanten :D PAIN! Men det går bra du. Blev endel smink på bulan igår!



Desto rikare man är desto mer får man gratis, tyvärr! Borde ju vara tvärt om! Men jag tror nog faktiskt företagen som sponsrar blondinbella tjänar mer på det! De får grym publicitet!

2009-02-08 @ 14:04:09
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Aneta

You're back! Härligt. Din blogg är suverän!



..och jag håller helt och hållet med resonemanget över blondinbellas snålhet.

Ha det fint!

2009-02-08 @ 17:38:56
URL: http://aneta.blogg.se/
Postat av: Jessica

Warg: tycker lite synd om dig faktiskt:) stackare.

Visst är det så att företagen tjänar på det, men jag gillar inte att hon hycklar.



Aneta: Heeej...vad gullig du är. Vi hörs snart igen, kikar in på din braiga blogg:)

2009-02-08 @ 19:52:43
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: ida

gud det där hade jag inte en aning om! vilken brud hon är, gillar inte henne ett dugg! ge gärna tips i min blogg om utbildningar :) Kram

2009-02-08 @ 21:59:39
URL: http://iidasblogg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ida: Näe, det trodde man kanske inte, men som sagt mer vill ha mer

2009-02-09 @ 18:42:32
URL: http://accessoaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0